Einträge in Recent afgeleverd
Open laadbak voor de firma Mulder

Voor de firma Mulder uit Tollebeek hebben we een open laadbak gebouwd op een toegeleverd truckchassis.

Het grondraam en kopschot is volbad gegalvaniseerd en daarna zijn de zichtdelen in kleur gespoten. Kopschot is voorzien van een verzinkt stalen plaat met een luik voor achteruit te kijken.
De vloer is voorzien van 28mm hardhouten planken met lipprofiel en daaroverheen geschroefd een gegalvaniseerde stalen traanplaat. Tevens zijn er in de randbalk 12 sjorogen gemonteerd.

Daarnaast is onder de opbouw een RVS gereedschapskist aan de rechterkant geplaatst.

Aan de achterzijde zijn 2 stuks aluminium Altec verlaadrail type VRF-105 gemonteerd met borging in de opgeklapte stand.
De draagkracht per verlaadrail is 16800kg. 

Lees meer over open laadbakken

Schuifzeil carrosserieën met schuifdak voor firma Walinga te Sneek

Voor de firma Walinga uit Sneek bouwden wij een schuifzeilen carrosserie met schuifdak op een toegeleverd truckchassis.

Het grondraam is voorzien van 49 rongbussen 15 stuks in de beide randbalken, 15 stuks in het midden en 4 stuks in achterbalk. Tevens zijn er ook 2 rongrijkokers overdwars gemonteerd, 25 stuks rongbussen per rij. Daarnaast ook 14 vloerankers in de randbalk. De vloer is voorzien van 27mm dikke multiplex platen met een geprofileerde kunststof antislip toplaag. Het grondraam, kopschot en achterstijlen is geschoopeerd en in kleur gespoten. 

De opbouw is voorzien van een Versus schuifkapconstructie met dakleed die naar voor en achteren open kan. Beide zijden zijn voorzien van schuifkleden met gelagerde runners en RVS spangespen.

Daarnaast beschikt hij over een demontabele uitschuifbare trap aan de achterzijde en twee RVS gereedschapskisten aan de linkerzijde.

Lees meer over schuifzeilcarrosserieën

Recent afgeleverdEls Edes
Wisselsystemen voor Arrowline te Amsterdam

Voor de firma Arrowline te Amsterdam bouwden we 3x een LZV combinatie in samenwerking met Truckland Noord-Holland en Draco Sneek.

De LZV combinatie bestaat uit 3x een truckberry gemonteerd op een Daf XF chassis en 6 stuks Draco middenas aanhangwagens. De BDF frames en de 6 stuks middenas aanhangwagens zijn volbad verzonken. Daarnaast is elke achterkader voorzien van een RVS achterspiegel met LED verlichting.

Aan weerzijden van het voertuig en de aanhangwagens is voor en achter het asstel gesloten geprofileerde gezette aluminium zijafscherming gemonteerd. Zijafscherming en uitlaatschild is in 2 kleuren gespoten en afgewerkt met RVS strip aan de bovenzijde i.v.m. beschadigingen.

Aan het chassis is een onderwaardse koppelingsbalkconstructie gemonteerd, compleet met vangmuil en een mechanische afstandsbediening aan de linkerzijde, dit geld ook voor de middelste aanhangwagen. Tevens is er aan de truckchassis en middelste aanhangwagen een opklapbare stalen stootbalk gemonteerd volgens de R.D.W. voorschriften.

De gehele combinatie heeft een totale lengte van 25250 mm.

Lees meer over wisselsystemen

Recent afgeleverdEls Edes
Schuifzeil carrosserie voor de firma E.M.K Kooiker uit Grou

Voor de firma E.M.K Kooiker uit Grou bouwden wij een schuifzeilen carrosserie op een toegeleverd Volvo truck chassis.

De voorwand is enkelwandig uitgevoerd met stalen voorstijlen en voorzien van 24 mm dik plywood paneel. Aan de binnenzijde is een 250 mm hoge gegalvaniseerde stalen stootplaat gemonteerd.
Het grondraam, kopschot en de achterstijlen zijn volbad gegalvaniseerd.

Weerszijden zijn schuifkleden gemonteerd die vervaardigd van een dubbel geweven doek met antivandalisme en voorzien van gelagerde stalen runners en RVS spangespen.
Aan weer zijden zijn 2 verschuifbare klemrongen in de geleiderail aangebracht.

De achterzijde is voorzien van 2 dubbelscharnierbare mega-deuren die vervaardigd zijn van dubbelwandige aluminium plankprofielen en omlijsting, onderbouwsluitingen met ingebouwde stangen en RVS verende deurhouders.
Tevens is er aan de achterzijden een opklapbare stalen stootbalk gemonteerd, volgens de voorschriften van de R.D.W.. Als men deze ophoog klapt kan er gebruikt gemaakt worden van de vangmuilkoppeling die dan vrij komt.

 

Lees meer over Schuifzeilcarrosserieën

Recent afgeleverdEls Edes
Bierwagen: rond en geïsoleerd

De ronde en geïsoleerde carrosserie die we bouwden voor Estrella Bier uit Spanje, is tot stand gekomen in samenwerking met FIB Leeuwarden. Het betreft een speciaal ontwikkeld concept met ronde panelen en een lichtgewicht opbouw. 

De carrosserie is voorzien van een 4.500 liter rvs-tank en pompinstallatie door FIB. Onder de opbouw is een Carrier koelmachine in een rvs-kast gemonteerd.

 

Bekijk ook andere carrosserieën

Recent afgeleverdEls Edes
Gesloten carrosserie met aan 1 zijde schuifkleed

Voor de firma Bulstra Transport BV uit Drachten bouwden we gesloten aluminium carrosserie met aan de linkerzijde een schuifzeil op een toegeleverd truck chassis.

De opbouw is voorzien van een gegalvaniseerd grondraam met een lichtgewicht geschoopeerde achterportaal. Daarnaast is de voor- en rechter zijwand voorzien van aluminium snaplock planken met in de zijwand 2 zijdeuren. De laadruimte is voorzien van vurenhouten lat om lat binnenbetimmering en aan de linkerkant huifplanken.

Tevens is er een DHollandia laadklep gemonteerd met een aluminium plateau.

Als extra veiligheid voor de chauffeur is er een 360 graden camera op de auto gemonteerd zodat hij alles rondom het voertuig kan volgen. Dit komt tot stand door de 4 camera’s die voor, achter,  links en rechts zijn gemonteerd.

 

Lees meer over gesloten carrosserieën 

Lees meer over schuifzeilcarrosserieën

Lees meer over speciaalbouw

Gesloten plywood carrosserie voor WR Transport uit Assen

Voor de firma WR transport uit Assen hebben een plywood gesloten carrosserie gebouwd op een toegeleverd oplegger chassis van VB trailerbouw.

De lengte van deze trailer is 13685 mm en hoogte inwendig 2600 mm. Het achterportaal is opgebouwd uit gestraalde / geschoopeerde stalen koker profielen en voorzien van mega-deuren.
In de rechter achterdeur is een luikje gemonteerd van 800 mm bij 800 mm, dit is voor extra lange lading.

Tevens is hij voorzien van een DHollandia onderschuifklep incl. zijlosklep. Deze krijgt de aansturing via een accuset die aan de trailer is gebouwd en die door de truck tijdens het rijden zal worden opgeladen.

 

Lees meer over gesloten carrosserieën

Gesloten plywood carrosserie voor transportbedrijf Kooiker in Grou

Voor Transportbedrijf Kooiker in Grou bouwden we een gesloten plywood carrosserie. De wagen werd gebouwd op het inmiddels bekende en bewezen uitstekend functionerende Scarasystem- grondframe.

Het volbad gegalvaniseerde grondframe en geschoopeerde achterportaal en de degelijke opbouw waarvoor IJntema garant staat, zorgen ervoor dat de klant jarenlang plezier zal hebben van deze aankoop. 

De carrosserie is voorzien van dHollandia laadklep met overrijklep die weer opbergbaar is rechts achter. Tevens is de truck voorzien van een centrale smering t.b.v. de laadklep en fusees.

 

Lees meer over gesloten carrosserieën

Gesloten carrosserie met aan 1 zijde schuifkleed voor Hoekstra Sneek

Voor de firma Hoekstra uit Sneek bouwden wij een lichtgewicht gesloten carrosserie met aan 1 zijde schuifkleed.

De binnenzijde is voorzien van lat-om-lat binnenbetimmering en rechts achterin opberging voor de veerende stangen. Daarnaast hij is ook voorzien van een dHollandia laadklep met een eigen stroomvoorziening.

De extra accu's zijn in de gereedschapkist gemonteerd aan de linkerzijde en heeft een gescheiden laadsysteem.

 

Lees meer over gesloten carrosserieën

Schuifzeil carrosserie voor de firma Concordia uit Meppel

Voor de firma Concordia uit Meppel bouwden wij een schuifzeilen carrosserie op een toegeleverd GS oplegger.

De voorwand is dubbelwandig uitgevoerd met stalen voorstijlen en voorzien van een opwindmechanisme ten behoeve van het opspannen van de zijkleden. Aan weerszijden zijn schuifkleden gemonteerd die vervaardigd van een dubbel geweven doek en voorzien van gelagerde stalen runners en RVS spangespen. Aan beide kanten zijn verschuifbare klemrongen in de geleiderail aangebracht.

De achterzijde is voorzien van 2 mega-deuren die vervaardigd zijn van dubbelwandige aluminium plankprofielen en omlijsting.

 

Lees meer over Schuifzeilcarrosserieën